كامپيوتر، رويايي دوست داشتني من
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

با سلام. اميدوارم از بازديد وبلاگ لذت ببريد. لطفا با بيان نظرات ارزشمند خود ما را در بالا بردن كيفيت وبلاگ ياري فرماييد. من تنها یک چیز می‌دانم و آن اینکه هیچ نمی‌دانم. (سقراط)
موضاعات
Open Source Linux Google AMD Reading بارسلونا Poem بدون شرح Software News آزمایشگاه معماری آزمایشگاه پایگاه داده ها
پیوند وبلاگ
☺☻☹بی حجاب ترین تصاویر ورزش بانوان ایران☺☻☹
ســـوکـــت رایـــانـــه
مشاوره و فروش جزوات پارسه
نت های ایرانی
Computer & Linux & My Dear
فروشگاه اینترنتی بستان
دامنه رایگان
از همه جا
NIMBUZZ & KINGBUZZ
وبلاگي ديگر از مهندس يادگاري
وبلاگ مهندس يادگاري عزيز
زمزمه‌هايي براي دلتنگي (سعيد)
My Dear
كانون رباتيك جوان ايروني
سايت تك ترانه
سايت 98Music
آموزش آهنگسازي
داريوش اقبال
وبلاگ دكتر رحيمي استاد دانشگاه
وبلاگي از مهندس ميرعدلي
گل آقا (ياسين)
اخبار روز
مقالات آموزشي و دانلود نرم افزار هاي کمياب
جديد ترين فيلم‌ها
مرجع اخبار و عكس
بهترين سايت دانلود جهان
لذت خريد اينترنتي
تالار گفتمان Linux كاران اصفهان
وبلاگ توپ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر رويايي دوست داشتني من و آدرس rbm-computer.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
آذر 1392
ارديبهشت 1392
شهريور 1390
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
سايت فيلم و نرم‌افزار (حميد علي‌پور)
سايت مسعود ابراهيمي (خودم)
وبلاگ دوست داشتني‌ها
وبلاگي ديگر از مهندس يادگاري
وبلاگ مهندس يادگاري عزيز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 1285
بازدید کل : 174339
تعداد مطالب : 270
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 2

Alternative content



دانلود نرم افزار Click&Clean for Chrome

دانلود نرم افزار Click&Clean for Chrome

 

 

براي دريافت نرم افزار بر روي ادامه مطلب كليك كنيد...


Mozilla Firefox

Mozilla FireFox



براي دانلود بر روي ادامه مطالب كليك كنيد...


Mozilla Firefox

Mozilla FireFox



براي دانلود بر روي ادامه مطالب كليك كنيد...


آخرین نسخه آزمایشی مرورگر «فایرفاکس۴» منتشر شد

به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپات، بنیاد موزیلا آخرین شماره آزمایشی نسخه ۱۲ مرورگر فایرفاکس خود را ارائه کرد.

در نسخه جدید یک سری دیگر از باگ‌ها برطرف شده و در ضمن در تماشای ویدیوها از طریق وب نیز بهبودهایی صورت گرفته است.
نسخه جدید آزمایشی تنها ۳ هفته بعد از انتشار نسخه ۱۱ ارائه شده است و با توجه به شماره این نسخه یعنی ۱۲ انتظار می‌رود نسخه بعدی نسخه کاندیدای انتشار نهایی و پایدار شماره ۴ این مرورگر باشد.
بنابر گزارش شبکه ایران کاربرانی که نسخه قبلی این مرورگر را بر روی رایانه های خود (سیستم عامل ویندوز و مکینتاش) به صورت نصب شده دارند به صورت اتوماتیک به‌روز رسانی می‌شوند و سایر کاربران هم می‌توانند به صورت مستقیم از لینک‌های زیر این مرورگر را دریافت دارند و یا منتظر نسخه نهایی فایرفاکس ۴ بمانند.

از ابتدای عرضه شماره آزمایشی اول فایرفاکس ۴ تاکنون در حدود ۷ هزار باگ در این مرورگر برطرف شده و نسخه کاندیدای انتشار RC  نسخه بعدی خواهد بود و البته تاریخ عرضه نسخه نهایی نیز هنوز مشخص نشده است.
گفتنی است با عرضه مرورگر فایرفاکس بود که بازار مرورگرهای اینترنتی دیگر از دستان مایکروسافت و اینترنت اکسپلورر خارج شد.
ارسال کننده : غزاله پویان
 
 


حمله پرندگان خشمگین به سیستم عامل ویندوز

اخبار اختصاصی سریر سرویس - سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، بازی محبوب و پر سر و صدای پرندگان خشمگین موسوم به Angry Birds آماده عرضه روی سیستم عامل ویندوز شد.

 

بازی پرندگان خشمگین که در طول چندین ماه گذشته، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و با عرضه نسخه‌های رایگان و قابل خرید در فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی اپل، آندرویید و برخی سایت‌های اینترنتی مختص بازی‌های سیستم عامل سیمبین یافت می‌شود، سرانجام قله سیستم عامل ویندوز را نیز فتح کرد تا از این پس طرفداران آن بتوانند روی نمایشگرهای بسیار بزرگ‌تر به بازی مورد علاقه خود بپردازند.

اما از آن‌جا که سیستم عامل ویندوز هنوز فروشگاهی ندارد، بارگذاری این بازی از طریق فروشگاه اینترنتی AppUp Store متعلق به شرکت اینتل ممکن بوده و برای این منظور کافی است تا ابتدا برنامه AppUp را نصب کرده و سپس به مجموعه بزرگی از بازی‌های مختلف از جمله پرندگان خشمگین دست یابید!

 

سبحان عطار


بارگذاری برنامه‌های آندرویید، بدون نیاز به داشتن تلفن یا تبلت

اخبار اختصاصی سریر سرویس - یکی از مشکلات کاربران با فروشگاه برنامه‌های کاربردی آندرویید آن است که تا زمانی که از طریق تلفن همراه و یا تبلت مجهز به سیستم عامل آندرویید، وارد این فروشگاه نشوید، قادر به بارگذاری برنامه‌های کاربردی مورد نظر خود نبوده و در نتیجه امکان ذخیره نرم‌افزارهای آندروییدی روی کامپیوتر شخصی و نصب آن‌ها - به‌شکل آفلاین - روی دستگاه وجود نخواهد داشت. معضلی که به‌لطف فروشگاه آندروییدی شرکت آمازون در آینده‌ای نه‌چندان دور برطرف خواهد شد.

فروشگاه آندرویید شرکت آمازون این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند حتی پیش از خرید گجت آندروییدی، برنامه‌های مختلف این سیستم عامل را مرورو کرده و نسبت به خرید، بارگذاری و سپس نصب آفلاین نرم‌افزارها روی تلفن همراه و یا تبلت خود اقدام کنند. فروشگاه آندرویید شرکت آمازون این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند حتی پیش از خرید گجت آندروییدی، برنامه‌های مختلف این سیستم عامل را مرور کرده و نسبت به خرید، بارگذاری و سپس نصب آفلاین نرم‌افزارها روی تلفن همراه و یا تبلت خود اقدام کنند.

اگرچه شرکت آمازون تاریخ دقیق راه‌اندازی فروشگاه خود را اعلام نکرده است، اما بدون تردید همین یک قابلیت، سود سرشاری را نصیب شرکت خواهد کرد. چرا که بسیاری از کاربرانی که دسترسی به اینترنت روی تلفن همراه و یا تبلت برای ایشان دشوار بوده و یا به‌کلی امکان ناپذیر است، به‌سرعت جذب این فضا شده و برنامه‌های کاربردی مورد نظر خود را از فروشگاه آمازون بارگذاری خواهند کرد.

سبحان عطار


رونمایی از ارزان‌ترین تبلت کنگره جهانی موبایل بارسلونا

به نقل از انگجت شرکت Huawei دومین تبلت خود با نام Ideos S7 را در حالی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا به بازار معرفی کرده است که پیش از این مهمترین مزیت این تبلت نسبت به انواع مشابه آن، قیمت بسیار مناسب آن اعلام شده بود.

پیش از این مطلبی درباره گوشی Ideos X6 این شرکت چینی در سايت  سرير سرويس قرار داده شده است. این بار شرکت  Huawei به معرفی تبلت جدید خود در کنگره بارسلونا پرداخته است. این تبلت ۷ اینچی نازک که همانطور که از نامش پیداست به صفحه نمایش ۷ اینچی خازنی تمام لمسی مجهز است، پیش از معرفی و در ماه اکتبر سال گذشته میلادی قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار (۲۹۹٫۹دلار) برای آن اعلام شده بود و زمان عرضه آن نیز ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی ذکر شده بود.
این در حالیست که این تبلت علیرغم معرفی رسمی خود در کنگره جهانی موبایل بارسلونا هنوز قیمتی تایید شده از سوی شرکت تولیدکننده‌اش را بر خود ندیده و تنها ماه آوریل برای عرضه آن از سوی این شرکت تایید شده است.
صفحه نمایش ۷ اینچی این تبلت که از سیستم عامل اندروید ۲٫۲ بهره‌مند است از کیفیت ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل برخوردار است که پخش تصاویر ویدیوئی با کیفیت ۷۲۰p اچ.دی را پشتیبانی می‌کند.
این تبلت همچنین به پردازنده کوآلکام اسنپ‌دراگون یک گیگاهرتزی و دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی مجهز است و از ابزار ارتباطی وای‌فای و
بلوتوث نیز بهره‌مند شده است.
از دیگر مشخصات این تبلت می توان به درگاه کارت حافظه SD،
اسپیکر داخلی ، حافظه ۸ گیگابایتی ، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و درگاه سیم کارت مخابراتی برای پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی ۳G و ارسال پیام کوتاه و ام.ام.اس و تماس‌های صوتی و تصویری اشاره کرد.
IDEOS S7 در سایت Huawei

ارساال کننده : غزاله پویان
 
 
 


رقابت انسان و هوش مصنوعی/ مسابقه اطلاعات عمومی میان رایانه و انسان

ابررایانه مشهور شرکت IBM قرار است در یک مسابقه تلویزیونی با دو انسان به مبارزه بپردازد. مسابقه Jeopardy یکی از مسابقات مشهور تلویزیونی است و ابررایانه واتسون قرار است با دو نفر از موفق ترین شرکت کننده های آن به رقابت بپردازد.

آنچه در این مسابقه در نظر گرفته شده، یک میلیون دلار به عنوان جایزه برنده نهایی و اعتبار هوش مصنوعی ساخته شده توسط یکی از مشهورترین شرکتهای سازنده رایانه جهان است.
IBM عنوان می کند واتسون نشانه ای از آغاز دورانی جدید از محاسبات رایانه ای است، دورانی که رایانه ها می توانند آنچه انسانها از آنها می پرسند را بیاموزند و درک کنند. این مسابقه یکی از بزرگترین رقابتهایی است که واتسون با آن مواجه خواهد شد زیرا سرعت مسابقه بالا بوده و راهنمایی ها در آن بر اساس مفهوم پنهانی و غیر مستقیم پاسخ نهایی انجام می گیرند، شرایطی که انسانها در کنترل آن نسبت به رایانه ها برتری دارند.
به گفته "راد اسمیت" از مدیران شرکت IBM ابررایانه واتسون باید پاسخ سئوالها را بر اساس اطلاعاتی که در مغزش دارد بیابد، درست مانند انسانها، این ابررایانه می تواند همواره به اینترنت متصل باشد، اما نه در زمان مسابقه زیرا این رایانه باید با استفاده از اطلاعاتی که در درون خود دارد در کمتر از سه ثانیه پاسخ درست را بیابد.

"روتر" و جنینگز" دو رقیب رایانه واتسون
مسابقه Jeopardy مسابقه ای تلویزیونی است که از سال 1964 در تلویزیونهای ایالات متحده پخش می شود و در زمینه اطلاعات عمومی در چهار بخش جغرافیا، سیاست، تاریخ و سرگرمی سئوالاتی را برای شرکت کنندگان مطرح می کند.
فناوری واتسون برای پاسخ دادن بر اساس تجزیه و تحلیل سئوالی است که از وی پرسیده می شود تا بتواند در میان توده ای از اطلاعات جستجو کرده و بر اساس شواهدی که می یابد، بهترین پاسخ را بیابد. گنجایش ذخیره اطلاعات این ابررایانه در حدود 15 ترابایت است، گنجایشی برابر تمامی متون چاپ شده موجود در کتابخانه کنگره آمریکا!
به گفته اسمیت در مغز واتسون در حدود یک میلیون کتاب و 200 میلیون صفحه
مقاله ذخیره شده است و میزان انرژی که واتسون برای رقابت با دو حریف خود "روتر" و جنینگز" مصرف خواهد کرد برابر انرژی مورد نیاز یک دانشگاه کوچک خواهد بود.
برنده نهایی این مسابقه یک میلیون دلار، برنده دوم 300 هزار دلار و برنده سوم 200 هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد که دو شرکت کننده حریف واتسون نیمی از جوایز خود و واتسون تمامی جایزه خود را به موسسه های خیره خواهند بخشید.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، این اولین رقابت انسانی رایانه های شرکت IBM نیست، در سال 1997 نیز رایانه Deep Blue این شرکت توانست قهرمان شطرنج "گری کاسپاروف" را شکست دهد.



ارسال کننده : غزاله پویان

 


بررسي آزمون تورينگ در فلسفه ذهن



Source: Click Here

 

موضوع فلسفه ذهن بحث از حالات ذهنى و ارتباط آنها با امور فيزيكى است. اين بدان معنا است كه در فلسفه ذهن از ماهيت ذهن بحث نمى شود. درگيرى با تعريف ذهن به نوعى درگيرى با مابعدالطبيعه و شناخت شناسى است كه امروزه كنار گذاشته شده است. پيدايش فلسفه ذهن به دكارت باز مى گردد. در قرن هفدهم با متمايز خوانده شدن دو جوهر جسم و ذهن از سوى دكارت ديدگاهى در فلسفه ذهن با عنوان دوگانگى ذهن و بدن شكل گرفت مبناى دكارتى براى اين تمايز شهود عقلانى اول شخص بود. بعدها بانقدهاى پوزيتويستى و آزمون تحقيق پذيرى كه اهميت بيشترى به ديدگاه سوم شخص براى قضاوت در مورد پديده ها مى داد ديدگاه دكارتى كنار گذاشته شد. از سوى ديگر مأيوس شدن از پالايش علمى فرايند درونى ذهن ظهور رفتارگرايى را تصريح كرد. در رفتارگرايى به فرايندى كه در ذهن مى  گذرد چندان پرداخته نمى شود. بلكه به رفتار ارگانيسم ذهن دار يا برون داد ذهن توجه مى شود. هر چند رفتارگرايى روانشناسانه واتسون، پاولوف و ئوراندايك در پيدايش اين ديدگاه بى تأثير نبوده است، اما كسانى مثل ويليام جيمز و گيلبرت رايل نيز به لحاظ فلسفى حامى اين ديدگاه شناخته شده اند. در اين ديدگاه ذهن براساس رفتارهايى كه به شكل عمومى و منطقى قابل مطالعه اند تفسير مى شود. رفتارگرايى در حالت بسيار حاد خود منجر به ظهور ديدگاه جديدى به نام نظريه همسانى ذهن و بدن شد. به اين معنى كه اگر حالات ذهنى در يك موجود زنده بسته به نوعى حالت مغزى - عصبى دارد، در اين صورت ساختار ذهن دقيقاً متكى بر ساختار فيزيكى خواهد بود. وجود چنين ساختارى لازمه ذهن و ذهنيت لازمه وجود ساختار فيزيكى است. اين ديدگاه در بطن خود تحويل به فيزيك يا فيزيكاليسم را دارد. اين ديدگاه نقطه مقابل ديدگاه دكارت است. به دليل اعتراضات وارد به نظريه همسانى، كاركردگرايى در فلسفه ذهن ظهور پيدا كرد. ايده اصلى ظهور كاركردگرايى همانا ايده امكان قابليت تحقق چندگانه خواص ذهنى است. اين امكان مخالف اين اصل فيزيكاليسم نوعى است كه هر چيزى كه از خود خواص ذهنى  نشان مى دهد بايد سيستمى فيزيكى مثل يك ارگانيسم زنده باشد ايده امور ذهنى دلالت بر ذهنيت مى كند. اما جهان طورى تلقى مى شود كه فقط نظام هاى فيزيكى مى توانند خواص ذهنى را واقعيت و تحقق بخشند، بنابراين ذهن حتماً بايد صورت خارجى و مادى داشته باشد. اين بيان اخير دلالت بر امكان تحقق چندگانه خواص ذهنى است. چنانچه امكان تحقق خواص ذهنى پذيرفته شود، نوع ذهن يك نوع على - كاركردى خواهد بود به عبارت ديگر هر كاركرد، يك نقش على معين را ايفا خواهد كرد. كاركردگرايى ديدگاهى است كه ماشين تورينگ را به طور گسترده در تحليل هاى خود مورد استفاده قرار داده است. اولين روايت كاركردگرايى كه كاركردگرايى ماشينى ناميده مى شود با بحث در مورد ماشين تورينگ آغاز مى شود.

 




Apple Safari طلا، Firefox 3.6 نقره گرفت!

اخبار اختصاصی سریر سرویس - مرورگر Firefox 3.6 که طی روزهای گذشته نسخه RC1 آن برای تست توسط کاربران بر روی وب سایت بنیاد Mozilla قرار گرفت به سرعت به مرکز توجه کاربران حرفه ای قرار گرفت تا در طی همین چند روز انواع مقایسه ها و تست ها بر روی آن صورت بگیرد تا پس از ورود نسخه نهایی این محصول در سه ماهه اول سال 2010 مشتاقان استفاده از روباه آتشین! تمامی قابلیت های آن را شناخته باشند. اگرچه تمامی این آزمایش ها و بررسی ها بر روی نسخه RC1 (نسخه ای که در صورت عدم وجود مشکلی اساسی به عنوان نسخه نهایی عرضه خواهد شد) صورت گرفته است، اما با توجه به نزدیکی ویژگی های این نسخه با محصول نهایی، نتایج تا حد زیادی قابل قبول خواهد بود.

اما آنچه در مورد این آزمایش بسیار جالب توجه است کسب مقام اول توسط مرورگر شرکت Apple موسوم به Safari است که در بین مرورگرهای حاضر در آزمایش در پایین ترین رتبه از نظر تعداد کاربران قرار دارد. اما این آزمایش که توسط نرم افزار موجود بر روی وب سایت Futuremark و تحت نام peacekeeper صورت گرفته است تمامی مرورگرها را بر روی پردازنده Intel Corei7 Extreme 965، مادربورد EVGA X58 SLI Classified E759 به همراه 6 گیگابایت حافظه اصلی 1600 مگاهرتز و ویندوز 7 نسخه Ultimate 64x مورد آزمایش قرار داده و در نهایت مرورگرهای Safari 4.0.4، Firefox 3.6 RC1، Chrome 4.0.249.64، Firefox 3.5.7 و Internet Explorer 8 به ترتیب با نمرات 5401، 4352، 3772، 2871 و 1409! مقام های اول تا پنجم را کسب کردند.

از دیگر نکات جالب توجه پیشی گرفتن مرورگر Firefox از مرورگر Google برای اولین بار در طول یکسال گذشته است. همچنین مانند همیشه مرورگر شرکت Microsoft یعنی Internet Explorer 8 علیرغم بیشترین سهم بازار، کمترین کارایی را از خود به نمایش گذاشته است تا بار دیگر موجبات شرمساری غول نرم افزاری دنیا را فراهم کند. بنابراین می توان اینگونه پنداشت که در حال حاضر استفاده از یکی از سه مرورگر اول این آزمایش بهترین گزینه برای فعالیت های اینترنتی خواهد بود.

 

تالیف: سبحان عطار

 


رشد گوگل کروم و افت اینترنت اکسپلورر در بازار مرورگرها

نتایج تازه ترین ارزیابیها نشان می دهد که در ماه می گوگل کروم توانست در بازار مرورگرها رشد 0.3 درصدی داشته باشد و به همین میزان از محبوبیت اینترنت اکسپلورر کم شود.

موسسه StatCounter با تحقیق در بازار مرورگرها در آمریکا و اروپا نشان داد که گوگل کروم از 7.02 ماه آوریل در ماه می 7.06 درصد از بازار جهانی مرورگرها را در اختیار داشته است.
این در حالی است که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که در پایان ماه آوریل 60 درصد از بازار را در اختیار داشت با از دست داد 0.3 درصد به 59.7 درصد از بازار رسید.
در این میان، اینترنت اکسپلورر 8 بیش از 25 درصد، نسخه 7 این مرورگر 12 درصد و نسخه 6 آن 17 درصد از این بازار را در دست دارند.
در شرایطی که اینترنت اکسپلورر 6 به دفعات متهم به نفوذ پذیری نسبت به حملات انفورماتیکی شده است با وجود این به نظر می رسد که در بازار نسبت به نسخه 7 از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
همچنین در تحقیقات مشابهی که موسسه NetApplications انجام داده است رتبه دوم بازار مرورگرها در اختیار فایرفاکس محصول موزیلا است که با از دست دادن 0.2 درصد از محبوبیت خود توانسته است به 24.4 درصد از بازار دست یابد.
این در حالی است که مرورگر سافاری محصول اپل با کسب 0.1 رشد به 4.8 درصد از این بازار رسیده است و مرورگر اپرا توانسته است 2.4 درصد را به دست آورد.
براساس گزارش macitynet، همچنین در بخش بازار سیستم عاملها و ورود به اینترنت از طریق تلفنهای همراه، سیستم عامل "آی- فن" در مدت یک ماه از 30.8 درصد به 32.8 درصد رسیده است. سیستم عامل آندروئید گوگل نیز از 5.3 درصد به 6.2 درصد رسیده است.
سکوی "جاوا می" با در اختیار داشتن 40 درصد از این بازار همچنان در راس کاربردی ترین سیستم عاملهای موبایل است.
در رتبه دوم، سیستم عامل سیمبیان نوکیا با در اختیار داشتن 14 درصد از بازار سیستم عاملهای موبایل رتبه دوم را کسب کرده است.
سیستم عامل بلک بری با 3.6 درصد در رتبه پنجم و ویندوز موبایل با 3 درصد در رتبه ششم جای گرفته اند.


ارسال کننده : غزاله پویان

 


نسخه پایدار مرورگر گوگل کروم 5 منتشر شد

 

طبق مطلب نوشته شده در وبلاگ گوگل، جدیدترین نسخه از سریعترین مرورگر جهان یعنی “کروم” منتشر شده است.
این نسخه پایدار نیز که با هدف ارتقاء سرعت آماده شده است با برخوداری از موتور جاوا اسکرایپت V8 نسبت به نسخه قبلی از ۳۰درصد تا ۳۵درصد افزایش سرعت پیدا کرده است.
بدین ترتیب کروم 5 نسبت به اولین باری که گوگل خود را وارد دنیای بدون رحم مرورگرها کرد تا ۳۰۵درصد سریعتر شده است.
گوگل برای آنکه بتواند مراحل آزمایشی را به طور کامل پشت سر بگذارد نسخه هایی نیز برای پلتفرم های
لینوکس و Mac تهیه کرده بود.
گوگل کروم 5 در بخش های متعددی بروز رسانی و ارتقاء یافته است. هرچند که انتظار می رفت در این نسخه جدید بصورت پیش فرض پشتیبانی از فرمت
فلش اضافه شود اما گوگل قول داده است بلافاصله بعد از آنکه ادوبی نسخه جدید فلش 10.1 را منتشر نماید آنرا به مرورگر کروم اضافه می نماید. بدین ترتیب با اضافه شدن فلش به صورت پیش فرض در گوگل کروم، نصب فلش توسط کاربران بر روی مرورگرها به آینده خواهد پیوست.
اما مهمترین تغییرات صورت گرفته در گوگل کروم 5 عبارتند از:
طراحی مجدد صفحه بوکمارک ها
استفاده از API جغرافیایی سنجی
کش برنامه ها (App Cache)
سوکت وب (Web sockets)
جابجایی فایل ها به صورت drag-and-drop

اگر بر روی ویندوز،
لینوکس
و یا Mac خود از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید به زودی بروز رسانی خودکار برای شما فعال می شود. مانند همیشه، با ورود به قسمت Tools و انتخاب About Google Chrome می توانید هم اکنون مرورگر خود را به نسخه جدید ارتقاء دهید.


ارسال کننده : غزاله پویان

 
 
 


 



رونمایی از تلفن همراه اندرویدی با دو صفحه نمایش همزمان!

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت اسپرینت (Sprint) با همراهی شرکت ژاپنی کیوسرا که بیشتر آن را در ایران با دستگاه های کپی می‌شناسند، یک تلفن همراه اندرویدی تولید کرده‌اند.

این تلفن همراه که دارای ۲ صفحه نمایش است و قابلیت استفاده از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی ۴G را نیز دارا می‌باشد، روز دوشنبه در نیویورک رونمایی شد، قرار است تحت قرار داد ۲ ساله اسپرینت که خود یک اپراتور مخابراتی است  با قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار عرضه شود.

این تلفن همراه که با نام Echo معرفی شده است دارای دو صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است که محور میانی این تلفن همراه به صورت لولایی است و کاربران می‌توانند به ضرورت از یک یا هر دو صفحه برای وب‌گردی یا تماشای فیلم به صورت همزمان استفاده کنند.
فارد ادیب سخنگوی شرکت اسپرینت در این مورد گفت:”تخمین زده شده است که در حدود ۷۰ درصد از خریداران این گجت افرادی هستند که تمایل به استفاده از دو صفحه نمایش برای تماشای همزمان فیلم و سایر سرگرمی‌ها دارند و در ضمن نمی‌خواهند یک گجت ۷ اینچی را با خود حمل کنند”.
البته مسئله عمر باطری این محصول ذهن خریداران احتمالی را به خود مشغول نگه داشته است که اعلام شد که این گجت دارای یک باطری یدکی به ارزش ۵۰ دلار است که می تواند در مواقع ضروری به کمک کاربر بیاید.


ویدیوی خبر
گالری تصاویر

ارسال کننده : غزاله پویان

 

 

 

 

 


FireFox محبوب‌ترين مرورگر!

 




طبق آمارهايي كه بنده در سايت‌هاي مختلف مشاهده كردم، مرورگر FireFox روز به روز بر محبوبيتش افزوده مي‌شود!

اين مرورگر به دليل Open Source بودن و امنيت بالايي كه دارد، جز محبوب‌ترين مرورگرهاي دنياي است!




 


آزمايش FireFox 4 براي پنجمين بار

 


همون طور كه در پست‌هاي قبلي گفتم، مروگرهاي Chrom و FireFox از محبوب‌ترين و امن‌ترين مرورگرها در جهان هستند. هر فردي كه از اين مرورگرهاي استفاده مي‌كند، گوش به زنگ توليد نسخه‌هاي جديد اين مرورگرهاي مي‌ماند! در اين پست شما را به صفحه‌اي لينك خواهم داد تا از جديدترين محصول FireFox مطلع شويد!


More info: Here

 



جشن تولد مرورگر كروم!


با توجه به نقص و ضعف‌هاي شركت Microsoft در ايجاد امنيت براي كامپيوتر‌هاي شخصي، امروز كم‌تر كسي از مرورگر اين شركت استفاده مي‌كند! من جز براي كارهاي دانشگاهي (سايت گلستان) به هيچ عنوان از مرورگر IE استفاده نمي‌كنم. تا زماني كه مرورگرهاي قويي مثل Chrom و FireFox وجود دارد هيچ نيازي به IE وجود ندارد!

در اين پست شما را به صفحه‌اي لينك مي‌دهم كه شما را با تازه‌هاي مرورگر Chrom آشنا كنم!


More Info: Click Here


نسخه آزمایشی چهارم از فایرفاکس 4 آماده بارگذاری


FireFox از محبوب‌ترين مرورگرهاي وب در جهان مي‌باشد. بدليل اين كه اين مرورگر، مرورگر Open Source مي‌باشد داراي محبوبيت فراواني در بين كاربران دارد! براي كسب اطلاعات بيشتر كليك كنيد!

More Info


Scientific Linux 5.45


نسخه نهایی Scientific Linux 5.5 که یر اساس کدهای منبع RHEL 5.5 ساخته شده است، منتشر شد. این نسخه که برای معماری i386 و x86_64 منتشر شده به همراه به‌روز رسانی‌هایی مانند OpenOffice.org 3.1.1 منتشر شده است. این نسخه به همراه تمامی به‌روز رسانی‌های منتشر شده تا تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۰ ارائه شده است. 

More info click Here.


لينوكس، مهمان يك درصد از كاربران اينترنتي!

شركت Net Applications كه يك شركت تحقيقاتي كامپيوتر است پس از انجام برخي تحقيقات اعلام كرد در ماه آوريل فقط يك درصد از كاربران اينترنتي از سيستم عامل لينوكس استفاده كرده‌اند. با توجه به اين كه تعداد استفاده كنندگان از سيستم عامل اپن سورس (Open Source) لينوكس از رشد دوسومي برخوردار بوده و از 69/0 به 02/1 درصد افزايش داشته اما همچنان ميزان استفاده از آن پايين است. در اين تحقيق مشخص شد كه تعداد كاربراني كه از سيستم عامل ويندوز و مكينتاش استفاده كرده‌اند به ترتيب 90/87 و 73/9 درصد بوده است.





تاريخچه لينوكس

در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان مي‌رفت و صلح در افقها هویدا مي‌شد، در دنيای کامپيوتر، آینده بسيار روشنی دیده مي‌شد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت‌های کامپيوترها رو به پایان مي‌رفت. ولی هنوز چيزی کم بود، و این چيزی نبود جز فقدانی عميق در حيطه سيستم‌های عامل داس، امپراطوری کامپيوترهای شخصی را در دست داشت. سيستم عامل بی‌استخوانی که با قيمت 50000 دلار از یک هکر سياتلی توسط بيل گيتز ( Gates Bil) خریداری شده بود و با یک استراتژی تجاری هوشمند، به تمام گوشه‌های انتخاب دیگری نداشتند. کامپيوترهای اپل مکينتاش PC جهان رخنه کرده بود. کاربران بهتر بودند. ولی قيمت‌های نجومی، آنها را از دسترس اکثرافراد خارج می‌ساخت.

خيمه‌گاه دیگر دنيای کامپيوترها، دنيای یونيکس بود. ولی یونيکس به خودی خود بسيار گران‌قيمت بود. آن‌قدر گران‌قيمت که کاربران کامپيوترهای شخصی جرات نزدیک شدن به آن را نداشتند. کد منبع یونيکس که توسط آزمایشگاه‌های بل بين دانشگاه‌ها توزیع شده بود، محتاطانه محافظت مي‌شد تا برای عموم فاش نشود. برای حل شدن این مسئله، هيچيک از توليد کنندگان نرم افزار راه حلی ارائه ندادند.

بنظر ميرسيد این راه حل به صورت سيستم عامل MINIX ارائه شد. این سيستم عامل، که از ابتدا توسط اندرو اس تاننباوم ( Andrew S. Tanenbaum) پروفسور هلندی، نوشته شده بود به منظور تدریس عمليات داخلی یک سيستم عامل واقعی بود. این سيستم عامل برای اجرا روی پردازنده‌های 8086 اینتل طراحی شده بود و بزودی بازار را اشباع کرد.

 

بعنوان یک سيستم عامل ، MINIX خيلی خوب نبود. ولی مزیت اصلی آن، در دسترس  بودن کد منبع آن بود. هرکس که کتاب سيستم عامل تاننباوم را تهيه ميکرد، به 12000 خط کد نوشته شده به زبان C و اسمبلی نيز دسترسی پيدا مي‌کرد. برای نخستين بار، یک برنامه نویس یا هکر مشتاق مي‌توانست کد منبع سيستم عامل را مطالعه کند.

چيزی که سازندگان نرم افزارها آن را محدود کرده بودند. یک نویسنده بسيار خوب، یعنی تاننباوم، باعث فعاليت مغزهای متفکر علوم کامپيوتری در زمينه بحث و گفتگو برای ایجاد سيستم عامل شد. دانشجویان کامپيوتر در سرتاسر دنيا با خواندن کتاب و کدهای منبع، سيستمی راکه در کامپيوترشان در حال اجرا بود، درک کردند.

 

و یکی از آنها لينوس توروالدز (Linus Torvalds) نام داشت.کودک جدید در افق در سال 1991، لينوس بندیکت توروالدز (Linus Benedict Torvalds) دانشجوی سال دوم علوم کامپيوتر دانشگاه هلسينکی فنلاند و یک هکر خود آموخته بود. این فنلاندي 21 ساله، عاشق وصله پينه کردن محدودیت‌هایی بود که سيستم را تحت فشار قرار مي‌دادند ولی مهم‌ترین چيزی که وجود نداشت یک سيستم عامل بود که بتواند نيازهای حرفه‌اي‌ها براورده نماید. MINIX خوب بود ولی فقط یک سيستم عامل مخصوص دانش آموزان بود و بيشتر به عنوان یک ابزار آموزشی بود تا ابزاری قدرت‌مند برای بکار‌گيری در امور جدی، در این زمان برنامه نویسان سرتاسر که دنيا توسط پروژه گنو (GNU) توسط ریچارد استالمن (Richard Stallman) آغاز شده بود، تحریک شده بودند. هدف این پروزه ایجاد حرکتی برای فراهم نمودن نرم افزارهای آزاد و در عين حال با کيفيت بود. استالمن خط مشی خود را از آزمایشگاه معروف هوش مصنوعی دانشگاه MIT با ایجاد برنامه ویرایشگر Emacs در اواسط و اواخر دهه 70 آغاز نمود. تا اوایل دهه 80، بيشتر برنامه نویسان نخبه آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی MIT جذب شرکت‌های نرم افزاری تجاری شده بودند و با آنها قرارداد های حفظ اسرار امضا شده بود. ولی استالمن دیدگاه متفاوتی داشت. وی عقيده داشت برخلاف سایر توليدات، نرم افزار باید از محدودیت‌های کپی و ایجاد تغييرات در آن آزاد باشد تا بتوان روز به روز نرم افزارهای بهتر و کارآمد تری توليد نمود. با اعلميه معروف خود در سال 1983 پروژه GNU را آغازکرد. وی حرکتی را آغاز کرد تا با فلسفه خودش به توليد و ارائه نرم‌افزار بپردازد. نام  GNUمخفف GNU is Not Unix است. ولی برای رسيدن به رویای خود برای ایجاد یک سيستم عامل رایگان، وی ابتدا نياز داشت تا ابزارهای لازم برای این کار را ایجاد نماید. بنابراین در سال 1984 وی شروع به نوشتن و ایجاد کامپایلر زبان C گنو موسوم به  GCC نمود. ابزاری مبهوت کننده برای برنامه نویسان مستقل. وی با جادوگری افسانه‌ای خود به تنهایی ابزاری را ایجاد نمود که برتر از تمام ابزارهایی که تمام گروه‌های برنامه نویسان تجاری ایجاد کرده بودند قرار گرفت. GCC یکی از کارآمد ترین و قویترین کامپایلرهایی است که تا کنون ایجاد شده‌اند.

 

تا سال 1991 پروزه GNU تعداد زيادي ابزار ايجاد كرده بود ولي هوز سيستم عامل رایگانی وجود نداشت. حتی MINIX هم لایسنس شده بود. کار بر روی هسته سيستم عامل گنو موسوم به HURD ادامه داشت ولی به نظر نمی‌رسيد که تا چند سال آینده قابل استفاده باشد.

این زمان برای توروالدز بيش از حد طولانی بود...

 



آخرین مطالب ...
» ویدیو آموزشی نرم افزار Rapid Miner
» دانلود نرم افزار داده کاوی Rapid Miner
» کتاب آموزشی نرم افزار Rapid Miner
» 10 Uses Of The Find Command In Linux
» نرم افزار امنیتی McAfee VirusScan Enterprise 8.7
» نرم افزار HDDLife (تخمین عمر باقی مانده هارد دیسک)
» نرم افزار امنیتی ESET Smart Security Business Edition v4.2.76.0
» خلاصه ای از بانک های اطلاعاتی
» برنامه SQL Server Express Edition 2005
» نمونه سوال امتحانی درس آزمایشگاه معماری کامپیوتر
» آزمایشگاه سیستم عامل- دستورات خط فرمان
» آزمایشگاه معماری- RAM 6116
» نرم افزار Code Vision
» نرم افزار Virtual Box
» DBeaver
» Phase 10
» MARIO REMIX
» TVTrigger
» WordInn Dictionary 2010
» 3D Rally Racing
» Mega Bomberman
» Endless War 3
» Death Worm
» Super Mario 3: Mario Forever
» DVD Slim Free

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com